Pasient- og brukerombudet mener
Vårt arbeid gir oss innsikt i tilstanden i helsetjenestene sett fra pasienter, brukere og pårørendes ståsted. Vi har også dialog og samarbeid direkte med helsetjenesten, og andre aktører som er opptatt av det samme som oss. Kunnskapen vår formidler vi videre, blant annet i høringssvar og kronikker/leserinnlegg lokalt og nasjonalt.

Kronikker og leserinnlegg
Psykiatrisk klinikk tek sommarferie – psykisk helse gjer det ikkje
Av Ingrid Aanderud Sælen, pasient- og brukerombud i Førde
Ventetidsparadokset
Av Hanne Damsgaard, pasient- og brukerombud i Adger
Er pasientstemmen en ressurs eller en belasning?
Janne Olimstad Guldbjørnsen, Fylkesleder NSF Telemark og Linda Charlotte Grunnreis, fung. Pasient- og brukerombud i Telemark
Pårørende er helse- og omsorgstjenestens stille bærebjelke
Av Hege Pedersen og Mette Eriksen, pasient- og brukerombud i Troms og Finnmark
Historien om "Herman"
Av Tonje Borch, pasient- og brukerombud i Buskerud
Les mer her
På denne siden finner du flere kronikker og leserinnlegg skrevet av våre ansatte.



.png)

